Saturday, 7 April 2012

aku, dia dan uitm.

4 bulan telah berlalu: dari tarikh 1 Januari 2012. Penulis juga sudah lama tidak menulis sebarang coretan di sini. Walau apa pun, hari ini penulis ingin mencatat sesuatu perkara yang telah berlaku sepanjang 4 bulan ini. 

#1: Asasi uitm sudah berakhir.
         
          Penulis dengan gembiranya ingin mengumumkan bahawa penulis sudah menamatkan pengajian diperingkat asasi di Uitm Puncak Alam. Ini sebenarnya, merupakan satu tangga yang penulis berjaya lepasi diperingkat ini. Sememangnya, ingin melanjutkan bidang ke peringkat ijazah, seseorang itu perlu akan satu peringkat peralihan. Peralihan ini dapat diperolehi dengan memasuki Matrik/asasi/tingkatan 6/diploma. Pelajar boleh memilih. Bagi penulis, asasi ini adalah salah satu jalan yang agak baik, bagi lepasan SPM yg mahu melepasi bahagian ini. High School Batu Pahat & MRSM Gemencheh, adalah dua buah institusi pendidikan yang telah membuatkan pasak yang agak kukuh bagi penulis untuk berdiri di atas kaki ini dan mendongak kelangit biru untuk melihat pelangi impian. Sepanjang berada di Asasi ini, mungkin ada yang terasa hati akan setiap tindakan penulis. Namun, percayalah mungkin ada tindakan ersebut adalah bersifat gurauan, dan atas kejahilan penulis unuk bergurau, hati anda telah terluka.(al-maklumlah high school boys, :) ) Penulis memohon maaf. Bagi yang mengenali penulis sebagai seorang yang suka bercakap, ya memang penulis gemar unuk bercakap. tidak semua orang boleh bercakap dikhalayak. Itu adalah hakikat, dan seperti entry yang lepas 


Ini adalah berdasarkan pengalaman penulis dan juga buku2 yang penulis pernah telaah unuk memantapkan seni pidato ini. Jadi, disini, penulis telah mempraktikkan segala yang penulis pelajari sebelumnya. Sahabat, kenalan sama ada rapat mahupun tidak, penulis sentiasa mendoakan agar kita sama2 berjaya di masa hadapan. Terpilih sebagai ahli dalam Group F9 dan juga satu lecture hall F6-F10 memang satu takdir yang menemukan kita. Pengalaman yang manis/ pahit, suka-duka sama-sama kita ratah untuk menjadikan kita insan yang lebih matang. Matang itu tidak diukur dengan umur, tetapi diukur dengan ilmu dan tindakan. Kenangan yang kita ukir bersama, tidak akan pernah padam(insyallah) walau penyakit lupa menghambat diri.  

#2: Si DIa 
          
          Ya, dia yang penuh misteri. Sedikit pun, penulis tidak pernah memberitahu dia, yang penulis sudah lama menyukainya. Tapi, biarlah ia menjadi kisah yang tidak bernokhtah. Sebenarnya, penulis berbuat demikian adalah untuk mengenalinya dengan lebih rapat lagi, tetapi mungkin atas kejahilan penulis, penulis gagal memahami "signal" yang diberikan (oh sungguh bodoh aku =.="). Hakikatnya, walaupun dia, tidak membaca entry ini, namun penulis sudah merasa cukup lega kerana sudah melepaskan bebanan yang tergalas di dada(Sakit menahan rasa cinta ni.:) ). Terima Kasih sebab telah menceriakan hari-hari saya di sana dengan penuh warna-warni . Mengenali awak telah membuka satu ruang di hati saya untuk lebih menyayangi.

I really wanna talk to you. 
I really wanna tell you.
 But time and chance seem so hard, maybe that was the last moment in meeting you.
 Anyway, Thanks for cheering all my days here.
 I'll always remember you in my prayer.
 Hopefully you'll always be happy and finding much more happiness in future and perhaps finding someone who can exactly giving what you are deserved. 
(as long as you are happy, I'll be happy too)


*sebenarnya banyak giler yang aku nk ckap kat sni,tpi xper la, cukup!*

#3 : AkU

          Aku sekarang, melangkah keluar sebagai seorang pelajar yang bakal melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah. Tak taw la biler, tpi mungkin penghujung ta0n ini.Aku skang kene amek lesen kete. pastu bru leh kje, aku pon xsure agy, nk kje ape.. tpi ase nyer.. klu salesman pun oke gak kan ? kne ngan fav aku.. haha walau apa pun.. Look on the bright side.. :) itu jer yg aku ase penguat aku skang nih.. ouh yer satu agy, semalam, dato' Najib datang BAtu PAhat.. Aku masih lagi di atas katil.. hoho.. Jadi xjumper lah secara live.. jumpa kat TV1 berita jam 8.00 mlm. APA2 pun, terima kasih dato', sebab sudi datang JElajah janji ditepati.. :)

Sebagai penutup,penulis ingin mengakhiri artikel ini quote

Yesterday was history, 
Today is reality,
Tomorrow is mystery.

Asalamualaikum.